Příčiny neplodnosti

image-decoration

Snížená plodnost nebo neplodnost je poměrně častá a počet neplodných párů neustále stoupá.
Nemusí to být jen Vaším problémem, můžeme Vám pomoci určit příčinu a navrhnout způsob léčby, který má nejvyšší šanci na úspěch.

Kdy mluvíme o neplodnosti?

Po uplynutí jednoho roku nechráněného sexu asi 15 % párů nemůže otěhotnět. U neplodných párů se v 50 % najde příčina na straně ženy a ve 40 % na straně muže, ale až u 20 % párů je problém u muže i ženy současně.

Lékaři mluví o neplodnosti, pokud se páru při pravidelném nechráněném styku nepodařilo početí dítěte:

• jste-li mladší 35 let, po 1 roce nechráněného styku
  • jste-li 35 – 39 let, po 6 měsících nechráněného styku
  • jste-li 40 nebo více let, po 3 měsících nechráněného styku
  • máte-li důvod se domnívat, že máte skrytý problém či nepravidelnou menstruaci
Pregnancy image-header

Příčiny ženské neplodnosti

Jedním z rostoucích faktorů je to, že ženy odkládají založení rodiny až do pozdějšího věku, chtějí se ekonomicky zabezpečit, cestovat, budovat kariéru.

Platí však, že ženy jsou nejplodnější mezi 20 a 25 lety. Plodnost u ženy ve věku nad 35 let klesá, protože její oocyty (vajíčka) jsou stejně staré, jako je ona sama. Stárnutí vajíček je hlavním faktorem neplodnosti.

Vajíčka starších žen mají častěji genetické abnormality (chromozomů) a pokud jsou oplodněná, může dojít k poškození embrya (procento dětí s Downovým syndromem je např.: 1 z 2000 žen ve 20 letech, 1 z 900 žen ve 30 letech, 1 z 350 žen ve 35 letech, 1 ze 110 žen ve 40 letech a 1 z 25 žen ve věku 46 let).

• Ovariální faktor
  • Tubární faktor
  • Imunologický faktor
  • Genetická příčina neplodnosti
  • Příliš hustý cervikální hlen
  • Vrozené vývojové vady dělohy
  • Endometrióza
  • Idiopatický faktor

Příčiny mužské neplodnosti

U muže je věk mnohem méně významný. Nicméně starší muž má spermií málo, jsou méně pohyblivé a mohou mít chromozomální abnormality. Oplodněné vajíčko takovou spermií, může být nositelem genetických chorob nebo může dojít k potratu.

• Testikulární insuficience
  • Hormonální onemocnění
  • Obstrukce mužských pohlavních cest
  • Spermatické protilátky

Co Vás čeká při léčbě neplodnosti?

Při návštěvě naší kliniky je prvním krokem konzultace s lékařem. Naším cílem je na základě vaší diagnózy určit co nejefektivnější druh léčby, kterou u nás podstoupíte a vše vám řádně vysvětlit.

Je třeba uvést, že návštěva lékaře v centru asistované reprodukce hned neznamená, že budete podstupovat mimotělní oplodnění (IVF). Existují i jiné postupy, které mohou váš problém vyřešit, vše záleží na příčině vaší neplodnosti.

Společně s lékařem vytvoříte časový harmonogram s konkrétním časovým rozlišením jednotlivých doporučených vyšetření a dalšího postupu.

Základní vyšetření ženy a muže

• Žena: Pohovor s pacientkou o průběhu menstruačního cyklu, základní palpační a ultrazvukové gynekologické vyšetření, vyšetření hladin hormonů, vyšetření ovariální reservy – antimülleriánský hormon AMH, vyšetření krve na přítomnost pohlavně přenosných chorob, genetické vyšetření (při podezření na geneticky podmíněné poruchy plodnosti), imunologické vyšetření, vyšetření průchodnosti vejcovodů – hysterosalpingografie (HSG)
  • Muž: Spermiogram, genetické vyšetření, vyšetření hormonálních hladin, psychologické a sexuologické vyšetření, urologické vyšetření, vyšetření krve na přítomnost pohlavně přenosných chorob

Po vyhodnocení všech výsledků vyšetření, lékař vše vysvětlí a neplodnému páru doporučí nejvhodnější postup léčby neplodnosti.

Kontaktujte nás
a udělejte první krok na cestě k vlastní rodině!

Kontakni formular CZ

* - povinná položka

Zavolejte nám

Copyright 2024 Stellart s.r.o.